19 Mart 2012 Pazartesi

Kadınlar neden tek elle araba kullanamaz??

Merhaba arkadaşlar,
Kadınlar neden tek elle araba kullanamaz ? Gerçi ben kullanıyorum ama :))  çevremde çok arkadaşım var kullanamayan ..Bana göre bu hep erkeklerden kaynaklanıyo :)) Nedenmii ?? Çünkü genelde evdeki büyükler, baba yada abii yada eşi öğretiyo araba kullanmayı.. Zaten direksiyonun başına geçince daha o anda başlıyo .. :)) Bağrınmalar, öfkelenmeler, salak denmeler, yok sen yapamazsın, yok öğrenemicen, manyakmısın yaaa bu gaz pedalı, napıyosun sennnn , nebiçimm araba kullanıyosunnn vss... :)))) Eminimki birçoğumuzun başına gelmiştir.. Benim başıma kısmende olsa geldi.. :))) Mesela ben ilk arabanın başına geçtiğimde babamın ilk cümlesi : " Kızım bak şimdi. Sirkde ayılara bile bisiklet kullanmasını öğretiyolar, yani bu araba neki. Sen benim kızımsan zaten kullanırsın çok rahat bu arabayııı !!! ":)) Şimdi nasıl kullanayım ben , neyabailirim.. Düşünün o anki psikolojimi.. En güzeli ders almak.Ben 4 gün ders aldım canavar gibi kullanmaya başladım walla :)) Üstelik tam 18 yaşımdaydım.. Çok şükür şimdi hertürlü kullanıyorummm :)) Ama bazı profesörler araştımışlar acaba neden bayanlar tek elle araba kullanamaz diye öyle bir kanıya varmışlar, kısmende olsa haklılar :))

Erkek otomobilini bir parçası gibi görüyor, kadınlar ise ayrı bir varlık olarak tanımlıyor !

Erkeklerin neden arabayı tek elle kullanırken, kadınların direksiyona iki elle yapıştığını araştıran uzmanlar ilginç sonuçlara ulaştı. Kadın ve erkeklerin otomobil kullanma alışkanlıklarını inceleyen Londra Üniversitesi psikologları, erkeklerin arabalarını kendilerinin bir parçası olarak gördüklerini, bu nedenle araba kullanırken kendilerini çok rahat hissettiklerini belirledi. Bu rahatlık da direksiyonu tek elle tutmalarına sebep oluyor. Erkekler ayrıca otomobilleriyle sohbet de ediyorlar.

Kadının dikkati otomobilde...

Kadınlarda ise durum tamamen farklı. Arabayı kendilerinden bağımsız bir başka varlık olarak görüyor. Bütün dikkatini onu kontrol etmeye odaklandıkları için direksiyonu çift elle tutmalarına sebep oluyor. Kadınların sırf bu yüzden araçlarına isim de verdikleri belirtildi. Araştırmayı yürüten Doktor Peter Marsh , “Erkekler ilişkileri hakkında konuşmaktan nefret ederler. Ancak otomobilleri ile olan ilişkileri çok farklı. Çünkü onu kendisi olarak tanımlıyorlar” diye konuştu.

6 yorum:

  1. Merhaba Dİlek hanım.Resmen beni anlattınız.Aynı şeyler benim başımdan geçti D..Banada eşim öğretmişti burnumdanda getirmişti )) Halada beğenmiyor araba sürüşümü )Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,
    Haklısınız erkeklerin hiçbiri beğenmiyor zaten :)) Bu durumlar sanırım tüm bayanların başına geliyor :))

    YanıtlaSil
  3. 10 senedir ehliyetim var.Ben nedense hala iki elimle bile zor kullanıyorum :) Çiğdem.

    YanıtlaSil
  4. Once arabayi hissetmeyi ogrenin daha tekerleklerin nereden gittigini bilmeyen bayanlar var arabayi hissetmeyi deneyin kimisi bu sozumu hakaret olarak gorebilir ama ozelestiri yapanlar umarim duselecektir saygilar..

    YanıtlaSil

19 Mart 2012 Pazartesi

Kadınlar neden tek elle araba kullanamaz??

Merhaba arkadaşlar,
Kadınlar neden tek elle araba kullanamaz ? Gerçi ben kullanıyorum ama :))  çevremde çok arkadaşım var kullanamayan ..Bana göre bu hep erkeklerden kaynaklanıyo :)) Nedenmii ?? Çünkü genelde evdeki büyükler, baba yada abii yada eşi öğretiyo araba kullanmayı.. Zaten direksiyonun başına geçince daha o anda başlıyo .. :)) Bağrınmalar, öfkelenmeler, salak denmeler, yok sen yapamazsın, yok öğrenemicen, manyakmısın yaaa bu gaz pedalı, napıyosun sennnn , nebiçimm araba kullanıyosunnn vss... :)))) Eminimki birçoğumuzun başına gelmiştir.. Benim başıma kısmende olsa geldi.. :))) Mesela ben ilk arabanın başına geçtiğimde babamın ilk cümlesi : " Kızım bak şimdi. Sirkde ayılara bile bisiklet kullanmasını öğretiyolar, yani bu araba neki. Sen benim kızımsan zaten kullanırsın çok rahat bu arabayııı !!! ":)) Şimdi nasıl kullanayım ben , neyabailirim.. Düşünün o anki psikolojimi.. En güzeli ders almak.Ben 4 gün ders aldım canavar gibi kullanmaya başladım walla :)) Üstelik tam 18 yaşımdaydım.. Çok şükür şimdi hertürlü kullanıyorummm :)) Ama bazı profesörler araştımışlar acaba neden bayanlar tek elle araba kullanamaz diye öyle bir kanıya varmışlar, kısmende olsa haklılar :))

Erkek otomobilini bir parçası gibi görüyor, kadınlar ise ayrı bir varlık olarak tanımlıyor !

Erkeklerin neden arabayı tek elle kullanırken, kadınların direksiyona iki elle yapıştığını araştıran uzmanlar ilginç sonuçlara ulaştı. Kadın ve erkeklerin otomobil kullanma alışkanlıklarını inceleyen Londra Üniversitesi psikologları, erkeklerin arabalarını kendilerinin bir parçası olarak gördüklerini, bu nedenle araba kullanırken kendilerini çok rahat hissettiklerini belirledi. Bu rahatlık da direksiyonu tek elle tutmalarına sebep oluyor. Erkekler ayrıca otomobilleriyle sohbet de ediyorlar.

Kadının dikkati otomobilde...

Kadınlarda ise durum tamamen farklı. Arabayı kendilerinden bağımsız bir başka varlık olarak görüyor. Bütün dikkatini onu kontrol etmeye odaklandıkları için direksiyonu çift elle tutmalarına sebep oluyor. Kadınların sırf bu yüzden araçlarına isim de verdikleri belirtildi. Araştırmayı yürüten Doktor Peter Marsh , “Erkekler ilişkileri hakkında konuşmaktan nefret ederler. Ancak otomobilleri ile olan ilişkileri çok farklı. Çünkü onu kendisi olarak tanımlıyorlar” diye konuştu.

6 yorum:

  1. Merhaba Dİlek hanım.Resmen beni anlattınız.Aynı şeyler benim başımdan geçti D..Banada eşim öğretmişti burnumdanda getirmişti )) Halada beğenmiyor araba sürüşümü )Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,
    Haklısınız erkeklerin hiçbiri beğenmiyor zaten :)) Bu durumlar sanırım tüm bayanların başına geliyor :))

    YanıtlaSil
  3. 10 senedir ehliyetim var.Ben nedense hala iki elimle bile zor kullanıyorum :) Çiğdem.

    YanıtlaSil
  4. Once arabayi hissetmeyi ogrenin daha tekerleklerin nereden gittigini bilmeyen bayanlar var arabayi hissetmeyi deneyin kimisi bu sozumu hakaret olarak gorebilir ama ozelestiri yapanlar umarim duselecektir saygilar..

    YanıtlaSil

Moda, Dikiş, Tasarım, Hayallerim