16 Nisan 2012 Pazartesi

Enginar Dolması ...


Ege'li olduğumuz için enginarın ayrı bir yeri vardır hayatımızda.. İzmir'li olduğumu herfırsatta dile getiriyorum ama napiimm:)) İzmirli olmak ayrıcalıktır işte :))
Şu sıralar enginarın tam mevsimi. İki haftadır pazarlarda görebiliyoruz. 2 aylık bir süremiz var enginar için. Enginar sevenler için dolmasının  tarfini vericem şimdi.
Öncelikle bir kaba su dolduruyorum. İçine bir kaşık kadar un ve biraz limon sıkıyorum. Enginarın ayıklanması biraz zaman alıyor. En dış yapraklarını 2-3 kat koparıyorum. İçlere doğru daha tazecik yapraklar kalıyor. Bunu zaten anlıyosunuz, yaprakların rengi açık kalıyor diğerlerine göre.. Sonra enginarın en baş kısmını kesiyoruz ve içini bir kaşık yardımı ile alıyoruz. İçinde tüyleri çıkarıp ortasını temizliyoruz. Ben normal dolma içi hazırlıyorum. Ve onları dolduruyorum. Tencereye dizdikten sonra üzerine çok az limon sıkıyorum. ve bir tabak kapatıyorum.Enginarların yarısına gelecek şekilde  su koyuyorum.Ortalama 45-50 dk. gibi bir sürede pişiyor.. Çokda güzel oluyor :))
Şimdiden herkese afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

16 Nisan 2012 Pazartesi

Enginar Dolması ...


Ege'li olduğumuz için enginarın ayrı bir yeri vardır hayatımızda.. İzmir'li olduğumu herfırsatta dile getiriyorum ama napiimm:)) İzmirli olmak ayrıcalıktır işte :))
Şu sıralar enginarın tam mevsimi. İki haftadır pazarlarda görebiliyoruz. 2 aylık bir süremiz var enginar için. Enginar sevenler için dolmasının  tarfini vericem şimdi.
Öncelikle bir kaba su dolduruyorum. İçine bir kaşık kadar un ve biraz limon sıkıyorum. Enginarın ayıklanması biraz zaman alıyor. En dış yapraklarını 2-3 kat koparıyorum. İçlere doğru daha tazecik yapraklar kalıyor. Bunu zaten anlıyosunuz, yaprakların rengi açık kalıyor diğerlerine göre.. Sonra enginarın en baş kısmını kesiyoruz ve içini bir kaşık yardımı ile alıyoruz. İçinde tüyleri çıkarıp ortasını temizliyoruz. Ben normal dolma içi hazırlıyorum. Ve onları dolduruyorum. Tencereye dizdikten sonra üzerine çok az limon sıkıyorum. ve bir tabak kapatıyorum.Enginarların yarısına gelecek şekilde  su koyuyorum.Ortalama 45-50 dk. gibi bir sürede pişiyor.. Çokda güzel oluyor :))
Şimdiden herkese afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Moda, Dikiş, Tasarım, Hayallerim