16 Nisan 2012 Pazartesi

Kemik Suyuna Çorba !!


Merhaba hanımlar,,
Oğlum , mayıs sonu 2 yaşına girecek kısmetsee :)) Bir yaşından beri çorbalarına devamlı kemik suyu koyarım.. İlk önce annemin, sonrada doktorumuzun tavsiyesidir.. Bende bir çok ann gibi devamlı olarak internette araştırdım. Gerçekten ne kadar etkili, besin değeri nedir diye..Kafa karıştıran birçok bilgi var.Doğruluğu ise tartışılır..Ama ben şahsen gözlemlediğim ve bir senedir devamlı denediğim için paylaşmak istedim sizinle.
Kasabımızda zaten alıştığı için, iki haftada bir kemiklerimizi ayırıyor. Ya düdüklü tencerede yada başka bir çelik tencerede kemikleri ortalama 30-40 dk. arası kaynatıyorum. Sonra kemiklerin üzerindeki ince etleri alıyorum, ilikler varsa çıkarıyorum ve suyuna katıyorum. Genelde üç şişe çıkarıyorum.Bir şişesine buzdolabına, bir şişesini donmak üzere buzluğa ve bir şişesinide anneme gönderiyorum. Oğluma annem baktığı için genelde yemeklerinide annem yapıyor. Bende evde akşamları ve hafta sonları çorbalarına ve yemeklerine katıyorum. Gerçekten faydası çok. Kasiyum ihtiacının yarısını burdan karşılıyor. Dİğer yarsını ise malum süt ve süt ürünlerinden. Tanıdığım diğer çocuklara göre bünyesi daha sağlam, daha güçlü.
Aynı şekilde tavuğuda yapıyorum ara ara. Tavuk suyunuda haşlayıp, saklıyorum. Ve pilavlarıma koyuyorum. Tadı zaten tartışılamaz :))  Tavuk ve et bulyonu kullanmayı, özellikle oğlumun çorbalarına koymayı istemiyorum!! Benim size nacizhanee tavsiyemdir !!! Denedim, faydasını gördüm.. Lütfen sizde deneyin :)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

16 Nisan 2012 Pazartesi

Kemik Suyuna Çorba !!


Merhaba hanımlar,,
Oğlum , mayıs sonu 2 yaşına girecek kısmetsee :)) Bir yaşından beri çorbalarına devamlı kemik suyu koyarım.. İlk önce annemin, sonrada doktorumuzun tavsiyesidir.. Bende bir çok ann gibi devamlı olarak internette araştırdım. Gerçekten ne kadar etkili, besin değeri nedir diye..Kafa karıştıran birçok bilgi var.Doğruluğu ise tartışılır..Ama ben şahsen gözlemlediğim ve bir senedir devamlı denediğim için paylaşmak istedim sizinle.
Kasabımızda zaten alıştığı için, iki haftada bir kemiklerimizi ayırıyor. Ya düdüklü tencerede yada başka bir çelik tencerede kemikleri ortalama 30-40 dk. arası kaynatıyorum. Sonra kemiklerin üzerindeki ince etleri alıyorum, ilikler varsa çıkarıyorum ve suyuna katıyorum. Genelde üç şişe çıkarıyorum.Bir şişesine buzdolabına, bir şişesini donmak üzere buzluğa ve bir şişesinide anneme gönderiyorum. Oğluma annem baktığı için genelde yemeklerinide annem yapıyor. Bende evde akşamları ve hafta sonları çorbalarına ve yemeklerine katıyorum. Gerçekten faydası çok. Kasiyum ihtiacının yarısını burdan karşılıyor. Dİğer yarsını ise malum süt ve süt ürünlerinden. Tanıdığım diğer çocuklara göre bünyesi daha sağlam, daha güçlü.
Aynı şekilde tavuğuda yapıyorum ara ara. Tavuk suyunuda haşlayıp, saklıyorum. Ve pilavlarıma koyuyorum. Tadı zaten tartışılamaz :))  Tavuk ve et bulyonu kullanmayı, özellikle oğlumun çorbalarına koymayı istemiyorum!! Benim size nacizhanee tavsiyemdir !!! Denedim, faydasını gördüm.. Lütfen sizde deneyin :)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Moda, Dikiş, Tasarım, Hayallerim