2 Temmuz 2012 Pazartesi

Deniz börülcesi !!




Deniz Börülcesi ıspanakgiller familyasına ait bir bitkidir. Denize kıyısı olan bölgeler onun yetiştiği yerlerdir. Denizin Gel- Git yapmasıyla su çekilir ve bu çekilen alanlarda Deniz börülcesi yetişmektedir. Kendi bünyesinde bulunan tuz ve de ekşilik ile çok leziz bir bitkidir Deniz Börülcesi. Bahar aylarında özellikle tüketilmelidir. Sebebine gelince, Sonbahar ayında denizdeki tuzu daha çok kendi bünyesinde topladığından dolayı yemek daha zor olmaktadır.

Bizde ailcek çok tüketiriz deniz börülcsini. Ege'de bilmeyen yoktur. Özellikle balık sofrasının olmazsa olmazıdır. Baş meze olarak yapılır :)) Ben nerdeyse herhafta yaparım. Tuzlu olduğu için suda bekletirim. Suyuna birazda sirke dökerim. Toprağıda akmış olur.Hem bir nebze tuzuda gitmiş olur. Yaklaşık 1,5-2 saat kadar beklerim. Sonra sıcak suda 20-25 dk. kadar haşlarım.Ayıklanması ise koalydır. Börülcenin dibinden ucuna doğru ittiğinizde içindeki kılçığı kalır ve börülce soyulmuş olur. Genelde marketlerde bağ şeklinde satılır. Ben standart  iki bağ alırım. 2-3 kişiliktir.:) Ayıklandıktan sonra, biraz limon ve yağ eklerim. Tadı harikadır :)) Bu pazar yaptım ve resimlerini ekledim.

Şimdiden herkese afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

2 Temmuz 2012 Pazartesi

Deniz börülcesi !!




Deniz Börülcesi ıspanakgiller familyasına ait bir bitkidir. Denize kıyısı olan bölgeler onun yetiştiği yerlerdir. Denizin Gel- Git yapmasıyla su çekilir ve bu çekilen alanlarda Deniz börülcesi yetişmektedir. Kendi bünyesinde bulunan tuz ve de ekşilik ile çok leziz bir bitkidir Deniz Börülcesi. Bahar aylarında özellikle tüketilmelidir. Sebebine gelince, Sonbahar ayında denizdeki tuzu daha çok kendi bünyesinde topladığından dolayı yemek daha zor olmaktadır.

Bizde ailcek çok tüketiriz deniz börülcsini. Ege'de bilmeyen yoktur. Özellikle balık sofrasının olmazsa olmazıdır. Baş meze olarak yapılır :)) Ben nerdeyse herhafta yaparım. Tuzlu olduğu için suda bekletirim. Suyuna birazda sirke dökerim. Toprağıda akmış olur.Hem bir nebze tuzuda gitmiş olur. Yaklaşık 1,5-2 saat kadar beklerim. Sonra sıcak suda 20-25 dk. kadar haşlarım.Ayıklanması ise koalydır. Börülcenin dibinden ucuna doğru ittiğinizde içindeki kılçığı kalır ve börülce soyulmuş olur. Genelde marketlerde bağ şeklinde satılır. Ben standart  iki bağ alırım. 2-3 kişiliktir.:) Ayıklandıktan sonra, biraz limon ve yağ eklerim. Tadı harikadır :)) Bu pazar yaptım ve resimlerini ekledim.

Şimdiden herkese afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Moda, Dikiş, Tasarım, Hayallerim