22 Şubat 2013 Cuma

!! Elbasan Tava !!


Merhaba arkadaşlar,

Bugünkü yemek menümüzü Elbasan Tava !!

Ben aslında ağırlıkta dikiş ile ilgili postlar hazırlıyorum ama arada birde kendi yaptığım ve beğendiğim yemekleride yazmak istiyorum.Küçüklüğümden beri Osmanlı mutfağını çok sevdim. Tabii evlenene kadar hiç yemek yapmadım desem yeridir :)) Ama sonra mecburiyetler ve ilgi alanların değişmesi yemek yapma konusunda bilinçlenmemi sağladı :)) Hamaratlaştım yani :))
Elbasan tavayı ailecek seviyoruz. Misafirlerinezede sunabileceğiniz değişik bir alternatif olabilir, bu nedenle paylaşmak istedim. Şimdi gelelim tarife :))

Malezemlerimiz;


500 gr Kuzu Eti (kemikli)
1 Su Bardağı Un
1 Su Bardağı Yogurt
2 Adet Yumurta
2 Yemek Kaşığı Margarin
1 Çay Bardağı Su
1 Baş Soğan
Yeteri kadar tuz, karabiber, kırmızı pul biber.

Bir kabın içerisinde , doğranmış soğanı hafifçe öldürün. İçerisine etleri atıp bir çay bardağı su ile etleri orta ısılı ateşte pişirin. Pişen etleri kemiklerinden ayırarak tuzlayıp bir tepsiye yada borcama  yerleştirin. ( Eğer çok aceleniz varsa düdüklüdede pişirebilirisiniz.Bazen ben öyle yapıyorum :D )


 Üzerine karabiber ve kırmızı pul biber dökün.Bir kapta yoğurt, yumurta ve unu iyice çırpın. İçerisine et suyunu ilave edip tekrar karıştırın. Yapmış olduğunuz bu karışımı etlerin üzerine dökün.
Üzeri kızarıncaya kadar orta ısılı fırında pişirin. 

Afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

22 Şubat 2013 Cuma

!! Elbasan Tava !!


Merhaba arkadaşlar,

Bugünkü yemek menümüzü Elbasan Tava !!

Ben aslında ağırlıkta dikiş ile ilgili postlar hazırlıyorum ama arada birde kendi yaptığım ve beğendiğim yemekleride yazmak istiyorum.Küçüklüğümden beri Osmanlı mutfağını çok sevdim. Tabii evlenene kadar hiç yemek yapmadım desem yeridir :)) Ama sonra mecburiyetler ve ilgi alanların değişmesi yemek yapma konusunda bilinçlenmemi sağladı :)) Hamaratlaştım yani :))
Elbasan tavayı ailecek seviyoruz. Misafirlerinezede sunabileceğiniz değişik bir alternatif olabilir, bu nedenle paylaşmak istedim. Şimdi gelelim tarife :))

Malezemlerimiz;


500 gr Kuzu Eti (kemikli)
1 Su Bardağı Un
1 Su Bardağı Yogurt
2 Adet Yumurta
2 Yemek Kaşığı Margarin
1 Çay Bardağı Su
1 Baş Soğan
Yeteri kadar tuz, karabiber, kırmızı pul biber.

Bir kabın içerisinde , doğranmış soğanı hafifçe öldürün. İçerisine etleri atıp bir çay bardağı su ile etleri orta ısılı ateşte pişirin. Pişen etleri kemiklerinden ayırarak tuzlayıp bir tepsiye yada borcama  yerleştirin. ( Eğer çok aceleniz varsa düdüklüdede pişirebilirisiniz.Bazen ben öyle yapıyorum :D )


 Üzerine karabiber ve kırmızı pul biber dökün.Bir kapta yoğurt, yumurta ve unu iyice çırpın. İçerisine et suyunu ilave edip tekrar karıştırın. Yapmış olduğunuz bu karışımı etlerin üzerine dökün.
Üzeri kızarıncaya kadar orta ısılı fırında pişirin. 

Afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Moda, Dikiş, Tasarım, Hayallerim