30 Mayıs 2013 Perşembe

!! Demir & Şeker Hamurundan Mickey Mouse Pastası !!




Merhaba arkadaşlar,

Oğlum Demir, 28 mayısda 3 yaşına girdi.. Çok mutluyum, büyüyür artık :)) Bu doğum günümde pastasını kendim yaparak ; hem ona, hem bana bir hatıra olsun istedim :))
Yapım aşamalarını tek tek anlatıcam, bu nedenle bol fotoğraflı ve uzun bir post olucak :))
Bu yüzden defteri kağıdı elinize alın hanımlar , başlıyoruzzz :))

* İlk önce sünger pandispanyayı yaptım. Doğum günü salı günüydü ama ben pandispanyaları pazar günü yaptım.
İlk aşama :))

Sünger Pandispanya Yapımı:

5 yumurta,
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağından az un
1 kahve fincanı ılık su
4-5 kaşık kakao
1 paket vanilya
1 paket kakao


Haydi Bismillah başlıyoruz :))

 Unu ,kakaoyu ve kabartma tozunu iki kere eledim. Kabarması için daha iyi sonuç veriyor.




Burada yumurtanın sarılarını ve akını iki ayrı kaba ayırdım.Önce yumurtanın akına şekerin yarısını koyup, mikserle 5-6 dakika kadar çırptım. Sonra yumurtanın sarısı olan kabaşekerin kalan kısmını koyup aynı şekilde 5-6 dakika çırptım. Sonra ılık suyu ve vanilyayı ekledim. 20 saniye kadar daha çırptım. Ondan sonra elediğim unlu karışımı ekledim ve çırpmaya devam ettim :))




Eveett gördüğünüz gibi kakaolu karışımımı , yumurtanın akı olan kaba yavaş yavaş ekledim. Burada mikseri kaldırıyoruz artık :)) Silikon kaşıkla alttan yukarı doğru yavaş yavaş karıştırıyoruz.


Tamamen karışınca kalıbımıza döküyoruz. Ben mickey mause yapacağım için, iki ayrı kek kalıbı kullandım. Kulakları için 17 cm, yüzü içinde 22 cm olan.. Bu işlemleri iki kere yaptım yanii :))





 Buradada oğlum, bana yardımcı olurken :)) Daha doğrusu ortalığı karıştırırken  :))







Bunlarda ikinci kek aşamalarım ..



Kek ortalama 40-45 dakika arasında pişti. İlk 20 dakika kesinlikle fırını açmıyoruz. Yoksa kek kabarmaz, aman aklınızda olsun :)) Kek piştikten sonra dışarıda 2 saat kadar soğumaya bıraktım. 2 saat sonra kalıbından çıkardım. 1 saat kadar daha öyle bekledi. En son streçleyip, buzluğa koydum.Salı günü keklerimi çıkardım.Benim tavsiyem 2-3 gün önceden keki yapmanız ve buzluğa koymanız.Çıkardıktan sonra inanılmaz güzel oluyor kek . Benim bir hatam oldu keki kesip öyle koymuştum buzluğa. Keşke kesmeseydim. Buzluktan çıktıktan sonra daha güzel kesiliyor kek, aklınızda bulunsun :)


Evvet sırada 2. aşama :))

Pasta ganaj yapımı :
2 süt kreması,
1 bitter çikolata 120 gr.
2 kakaolu krem şanti
1 kakaolu pasta kreması,
1 çay bardağı süt




1 krema ve bitter çikolatayı eritiyoruz.



Dİğer kalan bir adet kremayı mikserle çırpıyoruz, koyulaşınca diğer malzemeleride ekleyip çırıpıyoruz 4-5 dakika kadar. En sonda erittiğimiz çikolata ve kremayı ekleyip çırpıyoruz yine.Sonra kremayı buzdolabında bir iki saat kadar bekletiyoruz.


Ben pastanın katlarına muz ve krokan koydum.:) Buradada krokan yapımını anlatayım :)

Krokan yapımı :
5 kaşık şeker,
yarım tatlı kaşığı tereyağı
Yarım çay bardğu su.
İstediğin kadar ceviz, fındık, badem Allah ne verdiyse :))

Önce şeker , terayağı ve suyu kaynatıyoruz. Karamel rengini alınca ceviz, fındık ekleyip biraz daha kavuruyoruz.



Yağlı kağıdın üzerine döküp, soğutuyoruz. Burada üstünden merdane ile geçip, ufaltırsak daha iyi olur :))




 Pastanın ara katlarına, şurup hazırlıyoruz. Şöyleki :
1 su bardağı su.
1 su bardağından az şeker,
Bir kaç damla limon.
Su ve şekeri kaynat, şekerler iyice eriyince birkaç damla limon sık ve soğumaya bırak. Bunu pasta tabanın katlarına sürüyoruz ganajdan önce..



İlk önce pasta katımızı kalıbın içine yerleştirelim. Onra şurubumuzdan sürelim ve kekimizi ıslatalım. Dikkat fazlada ıslatmayın su gibi olmasın :)  Sonra, üzerine ganajı sürelim .Bir kaşık yardımı ile düzgünce sürüp sıvazlıyalım. SOnra muzları kesip yerleştirelim ve krokanları koyalım. Malzemeden çalmayalım :))

 İkini kat içinde aynı işlem.:)
 Arada böreklerde çıkmışş :)) İdare edinn :)
 En son pastanın tüm yüzüne ganajı güzelce sürelim..


Şeker hamurunu ben yapmadım, hazır aldım. Lakin çok beğendim. Gerçekten güzelmiş :))
İzmirde satan birdükkan yok malesef bende internetten aldım.


Daha tam bitmemişti burda, ama oğlum saldırınca pastaya zor anlar yaşadım, gerçekten ciddiyim. Ancak bukadar düzeltebildim pastayı .. En son artık karşı komşuma götürdüm pastayı ve orda bekledi :))
Tezgaha mısır unu serpip, şeker hamurlarını açtım. Ve pastayı kapladım. İnternette nasıl olduğunu daha detaylı izleyebilirsiniz :))





Vee iştee sonuçç :))



Güzel bir hatıra , güzel bir anı... Çok mutlyum.. Oğlumun pastasını gördüğündeki mutluluğu , gözlerininn taa içiiininn gülmesi.!!.. Bana bu hayatta verilebilecek daha büyük bir mutlulukk yokk.!!.
İyi doğdun sen annemmm !!!




Evettt umarım, yardımcı olmuşumdur.. Eminimki bundan sonraki pastalarım daha güzel ve değişik olacak :))




2 yorum:

  1. ay bende çıkmışım aralardan derelerden :D Herhalde orda iyi ki doğdun diye tempo tutuyorum :)

    Allah uzun ömürler versin ablacım muck :*

    YanıtlaSil

30 Mayıs 2013 Perşembe

!! Demir & Şeker Hamurundan Mickey Mouse Pastası !!




Merhaba arkadaşlar,

Oğlum Demir, 28 mayısda 3 yaşına girdi.. Çok mutluyum, büyüyür artık :)) Bu doğum günümde pastasını kendim yaparak ; hem ona, hem bana bir hatıra olsun istedim :))
Yapım aşamalarını tek tek anlatıcam, bu nedenle bol fotoğraflı ve uzun bir post olucak :))
Bu yüzden defteri kağıdı elinize alın hanımlar , başlıyoruzzz :))

* İlk önce sünger pandispanyayı yaptım. Doğum günü salı günüydü ama ben pandispanyaları pazar günü yaptım.
İlk aşama :))

Sünger Pandispanya Yapımı:

5 yumurta,
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağından az un
1 kahve fincanı ılık su
4-5 kaşık kakao
1 paket vanilya
1 paket kakao


Haydi Bismillah başlıyoruz :))

 Unu ,kakaoyu ve kabartma tozunu iki kere eledim. Kabarması için daha iyi sonuç veriyor.




Burada yumurtanın sarılarını ve akını iki ayrı kaba ayırdım.Önce yumurtanın akına şekerin yarısını koyup, mikserle 5-6 dakika kadar çırptım. Sonra yumurtanın sarısı olan kabaşekerin kalan kısmını koyup aynı şekilde 5-6 dakika çırptım. Sonra ılık suyu ve vanilyayı ekledim. 20 saniye kadar daha çırptım. Ondan sonra elediğim unlu karışımı ekledim ve çırpmaya devam ettim :))




Eveett gördüğünüz gibi kakaolu karışımımı , yumurtanın akı olan kaba yavaş yavaş ekledim. Burada mikseri kaldırıyoruz artık :)) Silikon kaşıkla alttan yukarı doğru yavaş yavaş karıştırıyoruz.


Tamamen karışınca kalıbımıza döküyoruz. Ben mickey mause yapacağım için, iki ayrı kek kalıbı kullandım. Kulakları için 17 cm, yüzü içinde 22 cm olan.. Bu işlemleri iki kere yaptım yanii :))





 Buradada oğlum, bana yardımcı olurken :)) Daha doğrusu ortalığı karıştırırken  :))







Bunlarda ikinci kek aşamalarım ..



Kek ortalama 40-45 dakika arasında pişti. İlk 20 dakika kesinlikle fırını açmıyoruz. Yoksa kek kabarmaz, aman aklınızda olsun :)) Kek piştikten sonra dışarıda 2 saat kadar soğumaya bıraktım. 2 saat sonra kalıbından çıkardım. 1 saat kadar daha öyle bekledi. En son streçleyip, buzluğa koydum.Salı günü keklerimi çıkardım.Benim tavsiyem 2-3 gün önceden keki yapmanız ve buzluğa koymanız.Çıkardıktan sonra inanılmaz güzel oluyor kek . Benim bir hatam oldu keki kesip öyle koymuştum buzluğa. Keşke kesmeseydim. Buzluktan çıktıktan sonra daha güzel kesiliyor kek, aklınızda bulunsun :)


Evvet sırada 2. aşama :))

Pasta ganaj yapımı :
2 süt kreması,
1 bitter çikolata 120 gr.
2 kakaolu krem şanti
1 kakaolu pasta kreması,
1 çay bardağı süt




1 krema ve bitter çikolatayı eritiyoruz.



Dİğer kalan bir adet kremayı mikserle çırpıyoruz, koyulaşınca diğer malzemeleride ekleyip çırıpıyoruz 4-5 dakika kadar. En sonda erittiğimiz çikolata ve kremayı ekleyip çırpıyoruz yine.Sonra kremayı buzdolabında bir iki saat kadar bekletiyoruz.


Ben pastanın katlarına muz ve krokan koydum.:) Buradada krokan yapımını anlatayım :)

Krokan yapımı :
5 kaşık şeker,
yarım tatlı kaşığı tereyağı
Yarım çay bardğu su.
İstediğin kadar ceviz, fındık, badem Allah ne verdiyse :))

Önce şeker , terayağı ve suyu kaynatıyoruz. Karamel rengini alınca ceviz, fındık ekleyip biraz daha kavuruyoruz.



Yağlı kağıdın üzerine döküp, soğutuyoruz. Burada üstünden merdane ile geçip, ufaltırsak daha iyi olur :))




 Pastanın ara katlarına, şurup hazırlıyoruz. Şöyleki :
1 su bardağı su.
1 su bardağından az şeker,
Bir kaç damla limon.
Su ve şekeri kaynat, şekerler iyice eriyince birkaç damla limon sık ve soğumaya bırak. Bunu pasta tabanın katlarına sürüyoruz ganajdan önce..



İlk önce pasta katımızı kalıbın içine yerleştirelim. Onra şurubumuzdan sürelim ve kekimizi ıslatalım. Dikkat fazlada ıslatmayın su gibi olmasın :)  Sonra, üzerine ganajı sürelim .Bir kaşık yardımı ile düzgünce sürüp sıvazlıyalım. SOnra muzları kesip yerleştirelim ve krokanları koyalım. Malzemeden çalmayalım :))

 İkini kat içinde aynı işlem.:)
 Arada böreklerde çıkmışş :)) İdare edinn :)
 En son pastanın tüm yüzüne ganajı güzelce sürelim..


Şeker hamurunu ben yapmadım, hazır aldım. Lakin çok beğendim. Gerçekten güzelmiş :))
İzmirde satan birdükkan yok malesef bende internetten aldım.


Daha tam bitmemişti burda, ama oğlum saldırınca pastaya zor anlar yaşadım, gerçekten ciddiyim. Ancak bukadar düzeltebildim pastayı .. En son artık karşı komşuma götürdüm pastayı ve orda bekledi :))
Tezgaha mısır unu serpip, şeker hamurlarını açtım. Ve pastayı kapladım. İnternette nasıl olduğunu daha detaylı izleyebilirsiniz :))





Vee iştee sonuçç :))



Güzel bir hatıra , güzel bir anı... Çok mutlyum.. Oğlumun pastasını gördüğündeki mutluluğu , gözlerininn taa içiiininn gülmesi.!!.. Bana bu hayatta verilebilecek daha büyük bir mutlulukk yokk.!!.
İyi doğdun sen annemmm !!!




Evettt umarım, yardımcı olmuşumdur.. Eminimki bundan sonraki pastalarım daha güzel ve değişik olacak :))




2 yorum:

  1. ay bende çıkmışım aralardan derelerden :D Herhalde orda iyi ki doğdun diye tempo tutuyorum :)

    Allah uzun ömürler versin ablacım muck :*

    YanıtlaSil

Moda, Dikiş, Tasarım, Hayallerim